Politik for refundering og returnerede varer

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Returnering foregår efter forudgående aftale på bendt@winefly.dk, hvor du skal gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.

Ved modtagelse tilbagebetaler winefly.dk varens pris. Der går normalt 5-14 hverdage, inden det refunderede beløb kan ses på din konto, regnet fra vi har modtaget varen retur. Ved MasterCard m.v. kan der gå op til 45 hverdage.

Bemærk
– Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
– Pakker sendt til en PakkeShop, vil ikke blive afhentet.

Varens stand, når du sender den retur
Husk at du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er håndteret udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt/forringet/beskadiget, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Reklamationer
– Reklamationspligt over mangelfuld eller fejlagtig levering
Hvis leverancen ikke er i overensstemmelse med den medfølgende faktura, skal køber reklamere indenfor 8 dage, regnet fra den dag, hvor køber har fået det bestilte i hænde. I modsat fald fortabes retten til at gøre indsigelser mod
mangelfuld eller fejlagtig levering.
 
– Reklamationspligt ved fejl og mangler
For at påberåbe, at varer lider af fejl eller mangler, skal køber anmelde fejlen eller manglen til bendt@winefly.dk, straks efter, fejlen er opdaget. Køber skal angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret.

Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Det er selvfølgelig en betingelse, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Derfor har du også pligt til at beskrive hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.

HUSK ALTID at hvis varen er synligt beskadiget under forsendelsen, skal du afvise pakken ved modtagelse.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Forbehold
winefly.dk tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, forkerte prisangivelser, stavefejl, samt forsinkelser, som ligger udenfor vores kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: bendt@winefly.dk

Brug for hjælp?

Kontakt os på bendt@winefly.dk for alle spørgsmål om levering og/eller returnering.